Greek Albanian Bulgarian Czech Dutch English Estonian Finnish French German Icelandic Irish Italian Norwegian Portuguese Russian Slovenian Spanish Swedish Turkish
Εφημερίδα ΗΩΣ
Είσοδος μελών

Επισκέπτες
Έχουμε 1177 επισκέπτες συνδεδεμένους

Κροατία 2010

altΟ Μουσικοχορευτικός Σύλλογος Προσοτσάνης «ο Μέγας Αλέξανδρος» προσκλήθηκε για δεύτερη φορά (η πρώτη ήταν το 2007) από τον Κροατικό Πολιτιστικό Σύλλογο CUD Prepustovec να επισκεφτεί την Κροατία. Έχει αναπτυχθεί πλέον μια ιδιαίτερη φιλική σχέση ανάμεσα στα μέλη των συλλόγων, αφού τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουμε ανταλλάξει συνολικά τρεις επισκέψεις. Η αποστολή του Συλλόγου μας αποτελούνταν από 28 άτομα και περιλάμβανε δύο χορευτικά τμήματα (ενηλίκων και εφηβικό) και το μουσικό μας σχήμα «Αγριάνες».

Ξεκινήσαμε τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 23 Αυγούστου 2010 από την Προσοτσάνη και αφού διανύσαμε 1.400 χιλιόμετρα περίπου, περνώντας τα σύνορα τριών χωρών (FYROM, Σερβίας, Κροατίας), μετά από 19 ώρες ταξίδι φτάσαμε στον προορισμό μας, το χωριό Prepustovec, προάστιο της πρωτεύουσας της Κροατίας Ζάγκρεμπ. Παλιοί μας γνώριμοι αλλά και νέοι χορευτές και μέλη του συλλόγου τους μας περιμένανε με αγωνία για να μας καλωσορίσουν.

Η διανυκτέρευσή μας έγινε στα σπίτια τους, όπως άλλωστε και τις προηγούμενες φορές και την επόμενη ημέρα Τετάρτη 25 Αυγούστου ξεκινήσαμε για τα παράλια των Δαλματικών ακτών, στο νησί Pag, στην Αδριατική θάλασσα. Μια ενδιάμεση στάση στην πόλη Karlovac όπου υπάρχει ένα υπαίθριο μουσείο με πολεμικό υλικό (άρματα μάχης, πυροβόλα, αεροπλάνα κ.α.) και γαζωμένα κτίρια από σφαίρες, κληρονομιά από τον εμφύλιο πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας (1990-94).

Επισκεφτήκαμε την πόλη Zadar στα παράλια της Αδριατικής, η οποία έχει να επιδείξει στους επισκέπτες της αξιόλογα μνημεία ρωμαϊκής εποχής αλλά και σύγχρονα ωραία κτίρια. Ακούσαμε το «τραγούδι των κυμάτων» στο λιμάνι και συνεχίσαμε για τον προορισμό μας που ήταν το νησί Pag το οποίο συνδέεται με γέφυρα με την ηπειρωτική χώρα. Ένα τουριστικό θέρετρο που θυμίζει τα ελληνικά νησιά. Εκεί διανυκτερεύσαμε δύο βράδια, δίνοντας δύο μουσικοχορευτικές παραστάσεις με ελληνικούς παραδοσιακούς αλλά και σύγχρονους ελληνικούς χορούς, την Τετάρτη 25 και την Πέμπτη 26 Αυγούστου, καταχειροκροτούμενοι από ενθουσιώδες κοινό. Οι παραστάσεις οργανώθηκαν από τον Οργανισμό Τουρισμού του νησιού, ο οποίος ήταν ο υπεύθυνος της φιλοξενίας μας.

Επιστρέφοντας την επόμενη ημέρα στο Ζάγκρεμπ, σταματήσαμε στο εθνικό πάρκο Plitvicka Jezera το οποίο αποτελεί παγκόσμια φυσική κληρονομιά και προστατεύεται από την UNESCO. Πρόκειται για ένα από τα ομορφότερα παρθένα δάση της Ευρώπης, έκτασης 294,82 km2 πλούσιο σε νερά (λίμνες, ποτάμια, καταρράκτες), σε χλωρίδα και πανίδα. Ο επισκέπτης για να το περιηγηθεί, διανύει πολλά χιλιόμετρα περπατώντας σε μονοπάτια, αλλά και τμήματα της διαδρομής με τρένο και καραβάκι, αντικρίζοντας τοπία μαγευτικά.

Το Σάββατο το πρωί 28 Αυγούστου, περιηγηθήκαμε στα αξιοθέατα του Ζάγκρεπ και σε ορισμένα καταστήματα για την αγορά των αναγκαίων αναμνηστικών. Το απόγευμα μεταβήκαμε στην πόλη Koprivnica (70 χλμ ΒΑ του Ζάγκρεπ) όπου συμμετείχαμε μαζί με τον Κροατικό Σύλλογο σε φεστιβάλ παραδοσιακών χορών με τον τίτλο «Ivanecki Kresovi». Ο κόσμος χειροκροτούσε κατενθουσιασμένος σε όλη τη διάρκεια της παρουσίας μας επί σκηνής, αλλά κυρίως στο κλείσιμο της παράστασης που χορέψαμε τα τραγούδια «Τα παιδιά του Πειραιά» και τον «Ζορμπά».

Το φεστιβάλ παρακολούθησε και ο Αντιπρόεδρος της Κροτικής Βουλής με τον οποίο ανταλλάξαμε αναμνηστικά, άλλοι πολλοί επίσημοι και πλήθος κόσμου. Ακολούθησε γλέντι μέχρι πρωίας μεταξύ των μελών των χορευτικών συγκροτημάτων που έλαβαν μέρος στο φεστιβάλ, στο οποίο έπαιξε μουσική και το δικό μας μουσικό σχήμα «Αγριάνες».

Την Κυριακή 29 Αυγούστου έφτασε η μέρα της αναχώρησης και επιστροφής στην Ελλάδα. Το πρωί χορέψαμε για λίγα λεπτά σε δύο κεντρικές πλατείες του Ζάγκρεμπ μαζί με τον κροατικό Σύλλογο και συνέχεια ακολούθησε με πολύ συγκίνηση και δάκρυα στα μάτια, ο αποχαιρετισμός. Συγχαίρουμε τους χοροδιδασκάλους μας Λίτσα Τσελεμπή και Γιώργο Τσακμάκη για την άψογη εμφάνιση των χορευτικών τμημάτων, τους μουσικούς μας που ξεσήκωσαν το ξένο κοινό και τον οδηγό του λεωφορείου που ενσωματώθηκε στο πνεύμα της ομάδας, με το αστείρευτο χιούμορ και την υπομονή του.

Που βρίσκεται η Προσοτσάνη
greece_brown_glass

alt
Αποκτήστε το βιβλίο "Η Προσοτσάνη και η ιστορία της"