Greek Albanian Bulgarian Czech Dutch English Estonian Finnish French German Icelandic Irish Italian Norwegian Portuguese Russian Slovenian Spanish Swedish Turkish
Εφημερίδα ΗΩΣ
Είσοδος μελών

Επισκέπτες
Έχουμε 48 επισκέπτες συνδεδεμένους

Ταξίδι στη Ρόδο

altΗ πρόσκληση που έφτασε στο Σύλλογο μας, μας ξάφνιασε. Ήταν μία πρόσκληση για τη συμμετοχή του χορευτικού συγκροτήματος του Συλλόγου μας στις εκδηλώσεις που πραγματοποιεί ο Δήμος της Λίνδου, κάθε χρόνο τις ημέρες του Πάσχα, στο όμορφο νησί της Ρόδου. Η πρόκληση μεγάλη. Ακόμα μία φορά μας δινόταν η ευκαιρία να κάνουμε γνωστή την Προσοτσάνη, μέσα από την εμφάνιση του χορευτικού μας συγκροτήματος, σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Την Τετάρτη 11 Απριλίου 2001 αναχωρήσαμε από την Δράμα με το τρένο για Πειραιά. Το μεσημέρι της επόμενης ημέρας, το «Πάτμος» αναχωρεί με προορισμό την Ρόδο. Διασχίζουμε τα καταγάλανα νερά του Αιγαίου. Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής, το «Πάτμος» πιάνει το λιμάνι της Ρόδου. Από μακριά ανάμεσα στα δέντρα διακρίνεται καθαρά το περίφημο παλάτι των Ιπποτών. Κατά μήκος του λιμανιού εκτείνεται το μεσαιωνικό τοίχος που χωρίζει την Ρόδο στην παλαιά και την νέα πόλη, στην είσοδό του λιμανιού το ένα από τα δύο ελάφια που αποτελούν το σήμα κατατεθέν της.

Ένα μικρό λεωφορείο μας μεταφέρει στην Λίνδο. Το τοπίο που είναι χτισμένη η Λίνδος είναι καταπληκτικό. Στην πλαγιά του λόφου, που βλέπει προς το εσωτερικό του νησιού, τα λευκά σπίτια του χωριού, δεξιά και αριστερά δύο κλειστοί κόλποι και ψηλά στην κορυφή του λόφου η Ακρόπολη για να την προστατεύει από τους κινδύνους της θάλασσας. Το απόγευμα με τα γαϊδουράκια επισκεπτόμαστε την Ακρόπολη, η οποία είναι χτισμένη 116μ. πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η Λίνδος είναι μία από τις τρεις αρχαιότερες πόλεις του νησιού, που μαζί με την Ιαλυσό και την Κάμιρο ίδρυσαν την αρχαία πόλη-κράτος της Ρόδου. Μέσα στην Ακρόπολη υπάρχει αρχαίος ναός προς τιμήν της Λινδίας Αθηνάς του 4ου π. Χ. αιώνα, η σημαντικότερη θεά  της Ρόδου. Στην Λίνδο έζησε ένας από τους εφτά σοφούς της αρχαιότητας ο Κλεόβουλος. Ο Όμηρος αναφέρει ότι οι Λίνδιοι είχαν στείλει στρατό στον Τρωικό πόλεμο.

Το Μ. Σάββατο μας βρίσκει στην πόλη της Ρόδου και στα στενά δρομάκια με τα μαγαζάκια στην παλιά πόλη. Το πέρασμα των Ιταλών είναι εμφανέστατο στα κτίρια και στις μικρές πλατείες πιστά αντίγραφα ιταλικών πόλεων. Πρώτη επίσκεψη ήταν στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Το βράδυ του Μ. Σάββατου κάναμε ανάσταση όλοι μαζί στη Λίνδο.

Την Κυριακή του Πάσχα το βράδυ γίνεται γιορτή στην πλατεία της Λίνδου, προς τιμή των ξένων τουριστών που αυτές τις ημέρες βρίσκονται εκεί για διακοπές. Σε μια κατάμεστη πλατεία οι χορευτές του Συλλόγου μας έδωσαν το καλύτερο εαυτό τους παρουσιάζοντας χορούς της Μακεδονίας και της Θράκης. Η ζωντάνια και το κέφι των χορευτών μας μεταδόθηκε πολύ γρήγορα στον κόσμο που παρακολουθούσε. Το χειροκρότημα αυθόρμητο ακολουθούσε το τέλος κάθε χορού. Ποιο πολύ όμως ήταν ενθουσιασμένοι οι συμπατριώτες μας, που ζουν και εργάζονται εκεί, οι οποίοι έμαθαν για την εμφάνιση μας και ήρθαν από άλλα μέρη της Ρόδου για να μας δούνε. Σύντομα, η παράσταση μας μετατράπηκε σε γλέντι για όλο τον κόσμο.

Η δεύτερη εμφάνιση μας έγινε την επόμενη ημέρα στη γειτονική Λάρδο, όπου είναι καθιερωμένο την Δευτέρα του Πάσχα να τιμάτε η μνήμη του Αγίου Γεωργίου. Το εκκλησάκι του Αγίου βρίσκεται πάνω σε έναν λόφο από τον οποίο αγναντεύει κανείς όλο το νότιο Αιγαίο.

Την επόμενη ημέρα πήγαμε στην πόλη της Ρόδου. Πρώτα στο λιμάνι για να δούμε από κοντά τα ελάφια στην είσοδο του. Ακολουθεί επίσκεψη στο Κάστρο των Ιπποτών το οποίο σώζεται σε άριστη κατάσταση, διαθέτει ακόμα και σήμερα 10 πύλες. Στο βόρειο τμήμα βρίσκεται το   ανάκτορο του Μεγάλου Μάγιστρου των Ιωαννιτών Ιπποτών. Μέσα στο Παλάτι συναντά κανείς όλες τις ιστορικές περιόδους που πέρασε το νησί από την αρχαιότητα (με αγάλματα, κεραμικά, επίχρυσα κοσμήματα), μέχρι τη βυζαντινή περίοδο, τους Σαρακηνούς κουρσάρους, αλλά την Τουρκοκρατία. Το παλάτι χτίστηκε το 14ο αιώνα και διαθέτει 80 μεγάλες αίθουσες οι οποίες στολίζονται από θαυμάσια ψηφιδωτά, με αναπαραστάσεις από διάφορες εποχές.

Δυστυχώς οι μέρες μας στη Λίνδο και στη Ρόδο τελείωσαν. Αποχαιρετούμε το νησί και τους ανθρώπους του με τις καλύτερες εντυπώσεις και την υπόσχεση της επιστροφής μας εκεί.

Που βρίσκεται η Προσοτσάνη
greece_brown_glass

alt
Αποκτήστε το βιβλίο "Η Προσοτσάνη και η ιστορία της"